het waren twee fantastische jaren…!

Het zit er bijna op: twee jaar stadsdichter van Eindhoven. En wat was het leuk, spannend, indrukwekkend! Ik mocht veel doen, veel zien, veel aanpakken. Zoveel mensen ontmoet, kansen gekregen, dingen bedacht en initiatieven genomen. Dank aan iedereen die ik tegenkwam op mijn pad!

Het lukt niet om álles te noemen. Hier zie je een deel van de activiteiten, publicaties, voordrachten en meer van de afgelopen twee jaar. Van landelijk tot één-op-één, van vraag tot eigen initiatief, van groot tot klein en van bijzonder tot bijzonder.

Landelijk (NL/B)

interview NRC Next
– Radio: een week lang elke nacht voorgedragen bij Nooit Meer Slapen van de VPRO
– TV: item over mij in Vlaams TV-programma Iedereen Beroemd
– Radio: voorgedragen werk door presentatoren Radio 1 en Radio 4
– maandelijkse publicatie in Kek Mama magazine
– KEK mama zomerboek
– KEK mama agenda
– Column in magazine ELLE
– publicatie in Flair
– publicatie Kluger Hans

Regio
– publicatie in Uit in Eindhoven (vaste plek, elke maand)
– publicatie in FRITS magazine (vaste plek, elke editie)
– publicaties in Eindhovens Dagblad (meermalen)
– publicatie in Groot Eindhoven
– publicatie in agenda WIJ Eindhoven
– publicatie in jaarverslag Natlab door Plaza Futura
– publicatie gedicht voor Bibliotheek Eindhoven (boekenlegger)
– publicaties in Dagblad De Limburger (meermalen)
– interview Mud Magazine
– veel lokale radio

Live voordrachten
– SPAM! Talkshow (meermalen)
– Boekie Night met Wim Daniëls
– Doe De Dommel
– Hallo Cultuur!
– Bernheze
– Noord Houdt Woord Groningen
– Parktheater Eindhoven
– Karel Vermeeren Kunstmarkt
– ECI Roermond
– bundelpresentatie Met mijn ogen dicht ik alles heel
– bundelpresentatie Dons op mijn tanden
– Gedichtenroute studenten Design Academy
– Gedichten op maat bij afscheidsrecepties/jubilea
– Opening raadsjaar Gemeente Eindhoven
– Bijeenkomst rond Charlie Hebdo
– ZINNenZO
– Woensel Supertoll
– Geluksweek Eindhoven (in de Catharinakerk)
– Concert Oorlog & Vrede (Catharinakerk)

Gedichten in openbare ruimte
– gedicht op raam Coffee You Eindhoven
– PIXPONG (gedichten in LED-verlichting op Kennedytoren, bijna een jaar lang te zien)
– Oude Rechtbank (guerrilla)
– TAC (guerrilla)
– TEXTANDTHECITY: Krijtspray (Poëzieweek 2 x, DDW, begin zomer 2014)
– TEXTANDTHECITY: Een Boekje Open (tijdens de Boekenweek 2014: op 14 plekken vond men verstopte boeken met persoonlijke opdrachten erin, interactie via social media)
– Pak ’n Stoel: project Tante Netty tijdens DDW
– Woensel Supertoll (gedicht op planken, kunstproject Tijs Rooijakkers)
– Begraafplaats Tongelre: gedicht in steen voor bezoekers begraafplaats
– Begraafplaats St. Catharina: gedicht in steen voor bezoekers begraafplaats
– Parktheater: gedicht op muur in foyer
– Gemeente Best: permanent werk: gedicht in de watergoten vernieuwd dorpsplein
– Eindhoven: Kleine Berg: gedicht gevel
– opening Beeldenstorm (live krijtspray)
– gedicht Eindhoven Brandstore
– gedicht voor ED (ramen van redactie)

Diverse
– boekenlegger Bibliotheek Eindhoven (Boekenweek)
– Gedichten voor Dela
– Gedichten voor Woonbedrijf
– zandschrijver tijdens DDW
– sieradenlijn Dicht op de Huid
– banners met gedicht in Weert en Schijndel
– geboortekaartjes met gedicht
– voorgelezen werk op begrafenissen

Bundels
– Met mijn ogen dicht ik alles heel (2013)
– Een Bundel Geluk (2015)
– Dons op mijn tanden (2015)

Merchandise/te koop van mij
– tasje Natlab
– t-shirt Eindhoven Brandstore
– kaart Eindhoven Brandstore
– Een Bundel Geluk (Parktheater)

Over Merel Morre

Met mijn ogen dicht ik alles heel.

2 Reacties op “het waren twee fantastische jaren…!

  1. Harjet Morre

    Waauw, wat heb je ontzettend veel gedaan. Super.

  2. schijtverhalen

    Goed gedaan! Zo fijn!
    Mooi. Verdiend.
    Keigaaf en supernietnormaalleuk!

Geef een reactie

