Een bundel geluk | 50 gedichten

“Merel, wil je een bundel maken met 50 gedichten, ter ere van ons 50-jarig bestaan?” Dat was -ergens in oktober 2014- de vraag van het Parktheater in Eindhoven, onlangs verkozen tot hét theater van Nederland. En óf ik dat wilde!

Ik schreef, selecteerde, schrapte en schreef opnieuw. Over geluk. Over theater. Over momenten die ertoe doen. Over dingen meemaken. Over mensen zien. Laten kijken. Over iets nieuws dat alleen hier en nu gebeurt. Over verbeelding. Over dromen. Over geraakt worden. Over bang zijn, over verlangen, over durven.

Sommige gedichten (acht stuks) staan ook in mijn eerste bundel Met mijn ogen dicht ik alles heel. Een aantal teksten publiceerde ik eerder online of in krijt op straat. En de meeste gedichten zijn gloednieuw, speciaal voor deze bundel geschreven.

verhaalhalen bundelvoorkant

Over Merel Morre

Met mijn ogen dicht ik alles heel.

2 Reacties op “Een bundel geluk | 50 gedichten

  1. Hopperdrop ik gá meteen naar het Parktheater voor de bundel en ga daarna deze direct lezen en misschien wel voor lezen in het stadspavijoen..,

Geef een reactie

