Stadsdichter – een jaar verder

Halverwege! Net over de helft eigenlijk. Vanaf 29 september 2013 ben ik stadsdichter van Eindhoven. En dat blijf ik tot 1 oktober 2015.

Er gebeurde al veel. Verenigingen, stichtingen, mensen en initiatieven waarvan ik het bestaan niet kende, meldden zich per mail of telefoon. Ze wilden zo graag iets doen met de stadsdichter. En ze hadden erg leuke ideeën vaak! Zo stond ik bijvoorbeeld ’s nachts voor te dragen in Parktheater, mocht ik een tekst op een plastic stoel maken voor Tante Netty @DDW, prijken er teksten in LED-verlichting op de Kennedytoren, ligt er een steen met mijn tekst op een Eindhovense begraafplaats, schreef ik een gedicht voor de Vier Bomen-herdenking en publiceerden landelijke bladen mijn teksten. En dat is -serieus!- maar een greep uit alles wat op mijn pad komt dankzij het stadsdichterschap. Dank allemaal. Ik ga er nog heel graag een klein jaar tegenaan.

Wat wil Eindhoven?
Ik vind dit een mooi moment om jullie te vragen wat jullie graag willen van een stadsdichter. Van mij als stadsdichter. Zien jullie eigenlijk iets van de stadsdichter? Wat vind je van het stadsdichterschap in het algemeen? En van mijn invulling so far? Moet er iets anders? Wat zou je graag willen zien of horen? Wat móet ik echt voor elkaar zien te krijgen?

Ik ben benieuwd en hoor heel graag van jullie. Laat maar weten wat je aan me kwijt wilt.
Je kunt hieronder reageren of mailen naar me: merel@briefvandekoning.nl
Dank!

2junisamen copy

 

 

Over Merel Morre

Met mijn ogen dicht ik alles heel.

7 Reacties op “Stadsdichter – een jaar verder

  1. Arie Mol

    Als niet-Eindhovenaar mag ik hier eigenlijk niet antwoorden. Als je als dichteres des Vaderlands deze vragen gesteld zou hebben, zou dat wel gemogen hebben. Ik moet dus nog wat geduld hebben. In ieder geval tot 2016 begrijp ik 🙂

  2. Cecile

    Blij met jou als stadsdichter! Één met Eindhoven, op zoveel plaatsen in de stad is je mooie werk te zien, te lezen. Je werk raakt me. Blij dat je nóg een jaar Stadsdichter blijft! Dank!

  3. Geert Schipperheijn

    Dichten en gedichten, ’t was niet helemaal “mijn ding”. En daar waren ineens jouw tweets. Ik ben om. EN dan ook nog eens uit Eindhoven, de perfecte combinatie. Als het aan mij ligt, contract voor het leven!

  4. Beste Merel,

    Als fan en sponsor van het eerste uur: hoe loopt je eerste verzameld werk? Hoorde niets meer, ook niet via je (failliete?) uitgever!? Hopelijk alles op orde and still goin’ strong!

    Groet,

    Kurt Findhammer sr.

    Verstuurd vanaf mijn iPhone

    > Op 23 nov. 2014 om 17:42 heeft met mijn ogen dicht ik alles heel het volgende geschreven: > > >

    • Hoi! Loopt goed, zeker voor een (eerste) dichtbundel! Over tenpages kan ik je ook niets meer vertellen, sorry! Ik weet net zo weinig als jullie. Maar er komt een tweede bundel, los van tenpages

  5. Anke

    Ik ben fan! (en houd normaal niet echt van gedichten, alleen met Sinterklaas;) Vooral je tekst over Eindhoven op het krijtbord bij de VVV vond ik fantastisch, maar ook via twitter zie ik veel mooie dingen voorbij komen. Je bundel voor mijn verjaardag gevraagd (en ook gekregen) en kijk al uit naar nummer 2

  6. Kees

    Ik vind je schrijfsels altijd geweldig. En continu weer iets nieuws, bijna altijd midden in de roos. We kunnen je hier op het intranet van het werk volgen. Dank en ga gerust nog langer dan een jaar door!
    (PS je schrijft LED-verlichting, moet volgens woordenboek zijn led met kleine letter. Het komt vooral uit de VS, waar ze ook TV, CD en DVD met hoofdletters schrijven, wat wij Nederlanders niet doen)

Geef een reactie

