bergen verzet

waarschijnlijk trok ik iets leuks aan

waarin ik zo dun mogelijk leek

fietste ik via de bakker voor taart

naar de toneelschool

die dag werd ik 22

zeven mei 1999

 

terwijl ik me een plek worstelde

in een leven dat mij belangrijk

nee

groots en meeslepend leek

verzette jij bergen

voor jezelf

en voor anderen

 

terwijl ik me verzette tegen mezelf

tegen alles wat achter me en aan me

verzette jij je

mét jezelf

en een paar anderen

tegen wat fout

 

zeven mei 1999

ik verdween bijna – door mezelf

jij verdween echt – door anderen

en toch bleef je

want je hebt

bergen verzet

 

 

 

Geschreven ter gelegenheid van de jaarlijkse VIERBOMEN-herdenking

 

Over Merel Morre

Met mijn ogen dicht ik alles heel.

Geef een reactie

