Gedicht in opdracht – Henk Cornelissen [LSA]

Hij nam afscheid als directeur van LSA en ontving een lintje uit handen van Rob van Gijzel. Ik schreef een gedicht voor Henk Cornelissen op basis van de input die zijn collega’s mij gaven. Tijdens het afscheidssymposium droeg ik het voor.

 

die met die snor
en die besmuikte lach
die van die kat uit de boom
en van tegen de stroom
die van de troepen vooruit
die taaie, die koppige
die zó overtuigd

die met die snor
en van echt samen
van geef ze de ruimte
laat de mensen vrij
laat de wensen dan groeien
die van zonder bemoeien

die met die snor
die zo bevlogen
die namen verhaspelt
en mensen omschrijft
die van ‘die rooie’
en van ‘die lange’
van ‘die met die bril’
en ‘die uit Den Haag’
díe

die met die snor
die uit Eindhoven
die met dat hart
nooit op de tong
maar simpelweg altijd
op de goede plek
die

 

 

voordracht_LSA

Over Merel Morre

Met mijn ogen dicht ik alles heel.

Geef een reactie

