met de kennis van nu

De basisschool, de kinderen uit je klas. Ooit was zij je beste vriendin. Nu zie je haar soms op Facebook.  Ze doet iets in de zorg ofzo.
Je eerste kus. Jij, hij en de wereld. Je zou niet weten waar hij nu is.
Op kamers. Elke dinsdag op stap. Vooraf Lambrusco, bij haar of bij jou. Ze woont weer ergens in Twente nu. Ooit een vriendin, nu nog een vage kennis. Alles verandert.

 
met de kennis van nu
bracht je jaren de nacht door

met de kennis van nu
bouwde je hutten vol hoop

met de kennis van nu
dronk je duizend keer moed in

met de kennis van nu
danste je tot je kroop

met de kennis van nu
lachte je tranen en tijden

met de kennis van nu
belde je tikkend tot rood

met de kennis van nu
deelde je je geheimen

met de kennis van nu
tot het stierf zonder dood

 

Over Merel Morre

Met mijn ogen dicht ik alles heel.

Een Reactie op “met de kennis van nu

  1. Grappig. Bij mij is het niet zo. Met mijn basisschoolvriendinnen heb ik het nog steeds heel gezellig, en de jongen van mijn eerste kus zit hier iets verderop op de bank 🙂

    Maar heel mooi gedicht, heel toepasselijk, alsnog!

Geef een reactie

