‘95

ik ging studeren

leerde haar kennen

raakte haar hand

haar zwarte huid

 

en ik stond erbij stil

onbedoeld

het allereerste zwart gevoeld

 

(er was geen verschil, natuurlijk niet, dat wist ik ook vooraf)

 

maar het besef

de eerste keer

dat schreeuwde het verschil

mijn eigen hoofd

mijn eigen blik

niet haar huid

maar

ik

 

mijn hoofd kleurde

zonder dat ik het wilde

keurig binnen de lijntjes

waar we verschilden

 

mijn hoofd kleurde

zonder dat ik het wilde

 

het was in ’95

ik ging studeren

leerde haar kennen

en raakte haar hand

 

Over Merel Morre

Met mijn ogen dicht ik alles heel.

Een Reactie op “‘95

  1. Hetty Floor

    Kun je je voorstellen toen ik Stanley voor het eerst zag, in 1966. Een beeld van een donker getinte man met parelwitte tanden. Het was liefde op het eerste gezicht. Zo mooi zijn mensen met een donkere huid!

Geef een reactie

