klokslag koopzondag

het gejengel van hakken
verstomt de carrousel
klokslag
koopzondag
het holst van de hel

dan
het oorverdovend zwijgen
van de man en zijn vrouw
het stort de afgeladen straten
vol met zachtgrondig grauw

en ik hoor de verhalen
niet het hoi en hoe-ist
tussen de regels en tegels
klinkt weerkaatst
wie ze mist

van hee hoi alles goed
en van druk en houdoe
van nee geen interesse
ik moet ergens naartoe

hij waakt en rookt voor een winkel
en in gedachten springt hij
achterop een stel benen
galoppeert zich weer vrij

en ik hoor de verhalen
niet zijn dag en tot weer
tussen de regels en tegels
klinkt gedoofd
zijn oud zeer

nu
de donder bij de kladden
want de bliksem moet gesmeerd
pak het leven bij de lurven

het tij brandt aan
het moet gekeerd

Over Merel Morre

Met mijn ogen dicht ik alles heel.

Geplaatst in Tekst

Permalink 6 reacties

6 Reacties op “klokslag koopzondag

  1. hilde

    Hoi Merel,
    Van HARTE gefeliciteerd met je unanieme verkiezing als Eindhovense stadsdichter! Echt helemaal fantastisch!!!!! Geniet ervan, ik kijk uit naar je werk, as always.

  2. Jurgen Vermolen

    Gefeliciteerd Merel…

  3. Dit bedoel ik. Zo mooi, zo bijzonder!

  4. Pingback: stadsgeluiden van merel morre | Man in de Maan

Geef een reactie

