steedsdichterbijstadsdichter?

Gisteravond kreeg ik mail:


Uitslag juryberaad verkiezing stadsdichter

Beste Merel,

Vanmiddag is de jury bijeen gekomen om een keuze te maken uit de twaalf kandidaten die meedingen naar het stadsdichterschap van Eindhoven. Na uitvoerig beraad zijn daar vier genomineerden uitgekomen. Ik heb het genoegen je te kunnen meedelen dat jij een van de genomineerden bent. Proficiat!

Dit houdt in dat je uitgenodigd wordt om jezelf als dichter te presenteren op zondag 2 juni tijdens de Karel Vermeeren Kunstmarkt. Op basis van deze presentatie maakt de jury haar definitieve keuze.

Van 14.00u tot 15.00 u krijgt iedere genomineerde 10 minuten om zich te presenteren op het podium van de Kunstmarkt. De voordracht van een aantal gedichten is daarbij het belangrijkste onderdeel. Voorafgaand aan de voordracht word je geïntroduceerd bij het publiek in de vorm van een kort vraaggesprek, waarin onder meer wordt ingegaan op je motivatie voor het stadsdichterschap: wie hoop je te bereiken en wat hoop je te bereiken.

Bij de keuze van de jury spelen zowel de presentatie en voordracht als de kwaliteit van het gedicht een belangrijke rol. Niet alleen de jury spreekt een waardering uit over de kandidaten en hun gedichten. Ook het publiek wordt in de gelegenheid gesteld om door middel van stembriefjes een voorkeur uit te spreken. Zorg er dus voor dat je supporters aanwezig zijn!

Zoals eerder al gezegd: de voordrachten vinden plaats tussen 14.00u en 15.00u. Daarna gaat de jury in beraad en worden de stemmen van het publiek geteld. We hopen dat de uitslag omstreeks 15.30u bekend is.
De Karel Vermeeren Kunstmarkt wordt gehouden in het Karel Vermeeren Plantsoen in het centrum van Eindhoven (nabij de Smalle Haven – achter de Vestedatoren).

Ik ben trots, blij en vooral stikzenuwachtig…!
En: ik heb jullie hulp dringend nodig. Bijvoorbeeld om me te adviseren welke gedichten ik zal voordragen, welke schoenen ik het beste aantrek en of ik wel of niet vooraf moed indrink.
En natuurlijk om aanwezig te zijn en te stemmen! Komt allen. Hoe eng ik het ook vind, kom!

Over Merel Morre

Met mijn ogen dicht ik alles heel.

Geplaatst in Tekst

Permalink 8 reacties

8 Reacties op “steedsdichterbijstadsdichter?

  1. Jurgen Vermolen

    Gefeliciteerd. Kei tof, en wie er uiteindelijk ook mag winnen. Jij bent mijn stadsdichter put sang.

  2. Neem je Vrachtje mee en drink niet te veel koffie of wijn vooraf. Net of ik jou moet zeggen dat je geen witte blaadjes vast moet houden. Je zult zien dat zondag de zon als vanzelf gaat stralen ergens tussen 14:00 en 15:00. En dan weet je dat je ogen open kunt dichten.

  3. Hulde, de woordenkunstenares gaat de nieuwe stadsdichteres worden, dus Merel moed in drinken en ik zou je groene of rode pums aandoen kom “zeker en vast” op je stemmen…

  4. ik zou bijna verlangen om in Eindhoven te gaan wonen….je schrijft TE mooie teksten. Succes, al heb je dat niet nodig volgens mij…je woorden spreken voor zich

  5. Wauw wat bijzonder! Nou ben je ook bijzonder goed naar mijn mening! Ik duim voor je en wens je alle succes van de wereld!

  6. Gefeliciteerd, mijn besluit om je te gaan volgen was dus duidelijk de juiste…

  7. Mariekske

    Ooohhh, ik hoop ‘t, ik hoop ‘t, ik hoop ’t …
    dat je gaat winnen!
    Ik zou willen zeggen: ‘omdat er dan eindelijk eens een keer een vrouwelijke stadsdichter is’ maar dan zou ik je ook onrecht aan doen, dat is uiteraard geen goede reden.
    De juiste reden is: ‘Merel voor stadsdichter!’
    Telt die van hier niet mee? Zo jammer, dat ik er niet bij kan zijn zondag!
    Keiveel suc6!

Geef een reactie

