Interfjieuw!

Ik heb het over mezelf afgeroepen, ik weet het. Ik was zo brutaal om de pers, hoe plaatselijk ook, te mailen over mijn eigen ‘project X‘. Het maakte dat ik vandaag koffie verkeerd dronk met een journalist en haar vertelde wat me beweegt, wat me drijft, wat me aanvliegt en wat me ontroert. De jongen van 14 op de fiets, bijvoorbeeld. Net iets te dik, in trainingsbroek en blauwe C&A-jas ’s ochtends op weg naar school. De net-niet-jongen. Die -dat is duidelijk nu ik achter hem fiets- wél een lekker luchtje opdeed. Ik zie hem voor me, die ochtend in de badkamer van zijn ouders. Onwennig en iets te rijkelijk spuit hij wat aftershave in zijn nek. In een poging om.
Misschien gaat het altijd daarover voor mij. Over mensen die pogen. Misschien is dat wat me keer op keer grijpt, bij de lurven en mijn nekvel tegelijk. De pogingen, soms zo doorzichtig, soms vol venijn. Soms zo teer en soms zo spuuglelijk. Maar mensen, wat laten we ons zien als we pogen.

Ik poogde vandaag een interview te geven.
Ik poogde de goede dingen te zeggen.
Ik poogde mezelf te verkopen.
Ik poogde perfect op de foto.
Ik poogde uiteindelijk mezelf.
Fjieuw.

[Volgende week in uw huis-aan-huisblad: de echte Merel. In kleermakerszit in de toiletten van Usine.]

Over Merel Morre

Met mijn ogen dicht ik alles heel.

Geplaatst in Tekst

Permalink 11 reacties

11 Reacties op “Interfjieuw!

  1. Lucy

    Je bent zo mooi, zo pogend, zonder pochen. Prachtig weer, Merel. En goed gedaan; dat weet ik zeker.

  2. Martina

    Je deed het goed! Ik poog nu om van die woordenbrij een goed verhaal te maken. We pogen allemaal. Soms wat meer, soms wat minder. Achteraf voelt het áltijd goed. Toch?

  3. androidforever

    Welk huis aan huis blad?
    Ben benieuwd!

    Goedemorgen!

  4. Wat ben jij gevoelig Merel, zo sensitief! Knap om dat in woorden uit te drukken. Geweldig. Ik lees jouw stukjes graag !

  5. Merel, zou je me dat persberichtje willen mailen? Audrey.Verhagen@omroepbrabant.nl Dank je 😉 groet, Au3

Geef een reactie

