Hard voor de zaak

Vandaag ontdekte ik ze. De stille getuigen van het prille begin. Bijna wang aan wang houden ze zich schuil. Vastgeplakt vastberaden.

Een hal van een opdrachtgever. Een mógelijke opdrachtgever. De eerste.

Lidy en ik, elkaars vennoot.
Van buiten stáán we daar gewoon. Te wachten op een zakelijk gesprek.
Van binnen buitelen we over elkaar heen. Bruisen we. Bubbelen we.
Dertig seconden geleden zeiden we onze bedrijfsnaam hardop. In ’t echt. Tegen de receptioniste van een bureau.
Het galmtgonstgloeit nog na.

En in die laatste paar seconden -terwijl onze blikken botsen, onze harten jagen en onze hoofden elkaar geluidloos moed inpraten- juist in die luttele laatste seconden voelen we ‘t ineens. Paniek! Naarstig graaien onze ogen naar een prullenbak. We vinden er nul.

 
Vanuit het binnenvakje van mijn tas kijken ze me nu aan. Twee flink bekauwde hompjes Sportlife van ruim een jaar oud. Vastberaden vastgeplakt. En hard. Voor de zaak.

Image

Over Merel Morre

Met mijn ogen dicht ik alles heel.

Geef een reactie

