Wat je níet op Facebook zet

De 1347 foto’s voorafgaand aan die ene die prijkt op je prikbord.

Hoe dat gezellige etentje een aaneenschakeling werd van pijnlijke stiltes.

Dat je de was aanzette. Huilend.

Dat je de was ophing. Jankend.

Dat je de was op de foto zette. En weer wiste.

Of je dood wilt.

En wannéér.

De haast professionele manier waarop je scheten laat in bed.

En onder de dekens diep inhaleert.

Hoe leeg je agenda werkelijk is.

En hoe vol je hoofd.

Dat je het liefst écht een muppet was.

Dat je die status helemaal niet leuk vindt.

Noch die foto.

Laat staan die vriend.

Met zijn 397 vrienden.

Dat je stiekem een neger bent.

Of je je snot het liefst doorbakken hebt.

Dat je spijt hebt van je kinderen.

Of andersom.

Hoe lang je teennagels zijn.

En hoe kort je lontje.

Dat je geen idee hebt.

Geen saai.

Geen uitgekauwd.

Geen enkel.

Hoe je toch weer de was, vanuit een andere hoek…

En met een leuk retrofilter…

Hoe je 7 stroopwafels in 2 minuten at.

En dat het er eigenlijk 10 waren.

Wie je écht bent.

En dat ‘n muppet dus een reële optie is.

 

hoe niemand van je vrienden

ook maar een flauw benul

inclusief jij

en hoe graag je dat zo houdt

Over Merel Morre

Met mijn ogen dicht ik alles heel.

Geplaatst in Tekst

Permalink 23 reacties

23 Reacties op “Wat je níet op Facebook zet

  1. Linda

    ….mooi… en waar…..

  2. brechje

    Prachtig! Zonder kwetsbaar geen connectie. Isn’t facebook ironic?

  3. tineke Groeneveld

    Mooooooiii, en waar.

  4. Tom Beek

    Wow, prachtig.

  5. echt heel ontroerend en treffend de gedachten in een hoofd van een persoon net zoals ik die hier dagelyks mee te maken heeft soms kan ik het niet meer aan en moet ik even de andere kant opkyken om mn gedachten te verplaatsen in bed word het vaak nog erger omdat ik dan alles vd dag voorby zie komen ze zeggen dat ik adhd heb maar ik ben gewoon creatief en ga dit binnenkort ook op papier zetten bedankt voor de voorzet en ga zo door mn kind

  6. Dus er zijn nog steeds mensen die een neger zijn maar er niet voor uit durven komen?

  7. Foolosopher

    Hoe anderen,
    bekend en onbekend,
    je Liken, porren en <3's geven,
    terwijl ze vallen over je leestekens,
    Hoofdletters, en woordgebruik,
    zonder je echt in de ogen te kijken.

  8. Mooi en kwetsbaar geschreven…

  9. Prachtig! Ik lees hem gewoon nog een keer

  10. Amen.
    Amen.
    Amen.

    Jij snapt en begrijpt.
    En ik Like.

  11. Sander

    Mooi! Altijd leuk je teksten 😊

Geef een reactie

